Никола Минев е един от пионерите на класическата китара в България. Първият български китарист, изнесъл самостоятелен концерт в Камерна зала "България" на 11 февруари 1987 г., записан от Радио София, програма "Христо Ботев" ( МР3 - РАДИОРЕПОРТАЖ )Концертен изпълнител със стотици редовни солови концерти у нас (кратък списък  и още -  афиши от концерти), както и над 200 Музикално - възпитателни концерти в училищата из цялата страна, всички организирани от Държавно Обединение "Музика", така и в чужбина, и още в дуети Цигулка и Китара, Виолончело и Китара, Флейта и Китара, Глас и Китара, Пиано и Китара, солист на Камерни състави и Оркестри. Дългогодишен преподавател, възпитал множество китаристи. Допринесъл според силите си и въпреки пречките и ограничените възможности на едно отминало време, за полагането на професионалните основи на развитието на класическата китара в Българияи и сравнително доброто ниво, на което е тя сега в момента. Едновременно с това и лютиер, конструирал над 200 нови класически китари, известни у нас и много други страни по света със силата на звука си, богати темброви и динамични възможности, дълготраен и пробивен звук, изключително подходящи за големи концертни зали, извънредно удобен и лек при свирене гриф.
     Конструира класически китари вече 38 години. Причината за това е неудовлетвореността му от качеството на звука и неудобните инструменти, с които свири. В началото разглобява китарите на приятели - музиканти и променя цялата им конструкция. През 1973 година се осмелява да конструира изцяло първата си китара на базата на натрупан вече опит. Въпреки че я направя лично за себе си, получава се така, че веднага я купуват. Впоследствие всяка нова китара, която прави все уж за себе си, е пожелавана и придобивана от друг музикант. Концертиращите в България чуждестранни китаристи любезно и с голямо доверие предоставяха своите инструменти на Никола Минев за да ги изучава. Това бяха Пако Карбонел (Испания), Раул Малдонадо (Аржентина - Франция), Мигел Анхел Жиролет (Аржентина) и други. През 1979 година е на Международния Китарен Фестивал в град Естергом (Унгария), където световно известни изпълнители свирят на негови китари и дават много обнадеждаващи оценки. Между тях са Лео Врауер (Куба), Костас Котсиолис (Гърция) и Дейвид Ръсел (Англия - Испания). Гостуващите по-късно в България китаристи по два и повече пъти, като Ирма Костансо (Аржентина), Мигел Анхел Жиролет, Лео Брауер и други, го насърчават още повече. И така до 1992 година - успоредно с концертната му и преподавателска дейност, конструира над 60 инструмента, предимно за България, Гърция и Сърбия.
   Оценявайки професионализма на Никола Минев, тогавашната Суперинтендант на Фондация Карлос Гомес - Мария да Глория Бульоза Капуто, го поканва да основе Ателие в Консерваторията към Фондацията в град Белем, щат Пара - Бразилия, осъществявайки поддръжка и реставрация на над 300 щрайхови инструмента и обучение на бразилски ученици в лютиерство. Предоставена му е и пълната възможност и условия, в продължение на 11 години, за изследване и експериментиране на амазонските дървесни видове, които биха били подходящи за конструиране на различни музикални инструменти и отделни детайли за тях. Така, бидейки в джунглата на Амазония, изследва непознат за музикалния свят вид бразилски палисандър (Jacaranda - Dalbergia Spruceana Bth.), който се оказва по-акустичен от известният бразилски рио-палисандър (Dalbergia Nigra). От този прекрасен материал конструира много класически китари за цяла Бразилия, Аржентина, САЩ и Япония. Както и терц - китари, собствен осъвременен модел, така и типичният бразилски музикален инструмент Кавакиньо (Cavaquinho).
    От 2003 година Никола Минев е отново в София, продължавайки да конструира класически китари от този превъзходен палисандър.